Midsommarklassiker.

Inte mindre än sjätte resultatet av en bildgoogling på midsommarklassiker. Var det alltså runt midsommar det begav sig?

Det måste man ändå säga att vädret var. En riktig midsommarklassiker. Ömsom sol, ömsom ösregn. I like it!
Men lugnt var det i alla fall, en midsommarlunch på uteplatsen (under tak) med goda vänner och sprakande konversation. Dessutom underhållning genom en ridgeback som äter humlor.
Och det var allt. Senare på kvällen underhöll jag mig med fotboll innan jag gick och lade mig. Nöjd över att inte behöva vara bakfull dagen därpå, fast missnöjd eftersom jag skulle arbeta dagen därpå.

Igår var det helkväll hos lilla fröken sill och herr soffa. Vi konstaterade att efterrätter faktiskt gör sig bättre på stora vita fat och vidare insåg vi fördelarna med mms. Och att man kan tävla i "Vem som äter godast mat". Utan någon partiskhet kan jag avslöja att vi vann, rödbetsskal klår inte jordgubbsswiss i första taget.

Ingen lustig anekdot idag. Det enda roliga som hänt var att en kund sa "Ha det så jävligt då" med världens bredaste leende. Jag nickade avmätt och svarade "Detsamma". Jag log inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0