Maggie hade en macintosh...

Joråsåatteh....

Jag har en gedigen historia med elektronik. Emellanåt är jag ett elektronikfreak. Framför allt är jag svag för mobiltelefoner och datorer. Det har gynnat mig mycket under åren. Dessvärre har jag också någon outgrundlig kraft i mitt inre.
Denna kraft gör att varje elektronisk pryl som kommer i mina händer inom ett år slutar att fungera. Eller kanske inte slutar helt att fungera men börjar krångla i varje fall.
För ganska exakt ett år sedan köpte jag en ny dator. En Power G5 av min kusin som i sin tur köpt loss den från jobbet. Det var vansinnigt billigt. Ett klipp, om man så vill. Jag var mycket exalterad och har så varit ett bra tag. Igår började den krångla. Stänga av sig själv, låsa sig men fortfarande spela musik och undviker numera helt att logga in på nätet. Och jo, nätet finns där, det ser jag. Men datorn vill inte att jag ska surfa. Frustrerad är bara förnamnet.
Fast mest blir jag ledsen. Det är tråkigt.

Särskilt i uppsats- och novellinlämningstider. Då blir man särskilt trött. Uppgiven.
Så man traskar ner till finaste som varit i norrland alldeles för länge och abonnerar hennes dator istället. Det mina vänner, är grejer det.

På återseende när jag kan.




PS. Jag var och inhandlade ett usb-minne idag för att rädda vad som räddas kunde. I butiken sålde de ut sina skylt-ex. En macbook med 250 gb för 9900. Jag var lycklig att jag inte kunde föra över några pengar när jag stod framför den och smekte dess svarta yta. (Jo, jag borde söka hjälp för det där...) DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0