Arbetslördag.

Dubbelt arbete ger dubbelt betalt. Så jobbar jag.

Nåväl, den chokladglass som jag berättade om i en parentes i förra inlägget var sänd från gudarna. Om det beror på min extrema talang, receptet eller det faktum att jag använda valrhonachoklad låter jag vara osagt. Damn, it was fine!

Nästa helg, denna alla helgona, tillbringas i det lilla riket Småland. Mina förhoppningar på vistelsen är stora, jag siar att det blir som balsam för själen. Att få hänga lite med de där som är så bra. Och roliga. Och smarta. Och alldeles för långt borta i vanliga fall. 

Tills dess fortsätter jag jobba, sälja biljetter, bygga sängar, vattna besvärliga växter och buteljera säsongens första omgång glögg. För jag kan inte sluta, peppen inför jul 2009 har infunnit sig på allvar. Det blir full gas härifrån till juldagen. Sedan låter vi julen 2009 bli ett varmt minne från svunna tider.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0