Att göra sig själv lycklig.

När jag ska göra mig själv glad gör jag det oftast när ingen annan är med. Oftast drar jag till och med ner persiennerna för att vara säker på att ingen ska se mig. För jag måste vara ensam när jag upplever de där ljuva minuterna när jag inte gör annat än att fånler och dopaminet skjuter genom taket.
Den flyktiga upplevelsen av att det inte existerar någon värld därute. När jag blir uppfylld av värme och något så enormt som genomgående lyckorus.
Och sedan efteråt, när skammen kommer, är det också bäst att vara ensam.
För jag vet ju att det inte är okej.Att det är på tok för tidigt.
Att ingen vettig människa tycker att jag är normal.
Herregud, det är ju september!

Men jag gör det ändå. Drar ner persiennerna, drar på 'Fairytale of New York' på högsta volym och sluter ögonen. Låtsas att det är december och att mitt beteende är normalt.

Nedräkningen har börjat för mig.
Hej julen 2009, jag har saknat dig!



Trettonde resultatet av bildgoogling på julen 2009. Blodapelsin, hur tänkte de? Hur som ska jag köpa mer av '05. Hjortron & Armangac!

Kommentarer
Postat av: mallan

2009-09-21 @ 09:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0