Det nya, andra jobbet.

Morgonen börjar långsamt och trögt. Till slut tar jag mig samman och det med besked. Skriver ett strålande synopsis som jag tänkte skriva i tre veckor. Känner att det kan gå bra, att det till och med kan bli riktigt bra.

Därefter en liten lunch och kollektivtrafik i en timme. På den nya arbetsplatsen blir det genomgång på 2,5 timmar. Mycket information, mycket sådant-där-viktigt-som-inte-får-glömmas-bort och nya människor. Jag tror att jag gjorde ett hyfsat intryck i varje fall. Den långsamma morgonen gav inte pepp förrän jag var där ungefär. I kroppen sitter en känsla av stabil utmaning. Utveckling och chans att sträcka på sig en smula. Kalla det tillförsikt!

För övrigt, om någon vet var man kan köpa svagdricka i Stockholmsområdet är jag tacksam för tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0