2010 - Arbetsmyrans år

Ingen rast och ingen ro.
- Nämen, jag tar en sju dagars arbetsvecka som inledning på det nya året! Jag har ändå inget att göra.
Ungefär så tänkte jag i måndags när jag tackade ja till helgjobb. Sedan visade det sig att jag hade massor att göra, men det var så dags att komma på det då.
Hur som helst så är det lördag idag, i afton firas min goda vän med buller och stök. Morgondagen tillbringas bakfull i soffan tillsammans med födelsedagsbarnet + pojkvän. Och en ansenlig mängd pannkakor och maräng sviss (svisch? swiss?) fram tills städning och... wait for it... JOBB!
Japp. Enligt den interasiatiska kalendern är det Arbetsmyrans år 2010 och jag tar det på allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0